Επικοινωνία: omilospetros@gmail.com


Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012

Αχιλλέως Χαλδαιάκη =παλιό κρασί σε νέους ασκούς= Ανακοίνωση-μελέτη

   1ο κέρασμα-Για τον ένα χρόνο του ΟΦΕΛΠ

     -Οπως σας προαναγγείλαμε,αναρτούμε μία αποκλειστικά γιά τον ΟΦΕΛΠ,εμπεριστατωμένη και ουσιώδη μελέτη-ανακοίνωση του κ. Αχιλλέως Χαλδαιάκη,αναπλ.Καθηγητού του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και Πρωτοψάλτου.
   -Θα την βρείτε ΕΔΩ
     -Τα μέλη τα οποία η μελέτη "ανιχνεύει" γιά να στοιχειοθετήσει συμπεράσματα είναι πασίγνωστα και κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί εύκολα να τα αναζητήσει είτε στο Ψαλτολόγιο,είτε στο YouTube.
Η εν λόγω εργασία του κ.Χαλδαιάκη διατίθεται ελεύθερα σε κάθε ενδιαφερόμενο και είναι επιδεκτική κάθε καλοπροαίρετης κρίσης και κριτικής.   
Τον ευχαριστούμε πολύ.
ΟΦΕΛΠ

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΠΑΝ.ΤΖΑΝΑΚΟΥ[εκ των διαχειριστών]:
   Ο γνωστότατος Πανεπιστημιακός Καθηγητής της ψαλτικής Τέχνης και ολοκληρωμένος Πρωτοψάλτης κ.Αχιλλέας Χαλδαιάκης,είναι παλαιόθεν φίλος και συνταξιδιώτης [με τους Μαϊστορες] ανα την υφήλιο.Ομως θέλω εδώ,εκτός του μεγάλου ευχαριστώ γιά την σε μένα προσωπική αφιέρωση στην εν λόγω μελέτη του,να επισημάνω και μία άλλη διάσταση της επιστημοσύνης του.Είναι λάτρης της λογοτεχνίας,της ποίησης και της ορθής και πλούσιας χρήσης της γλώσσας μας.Κάτι που συνήθιζε και ο μέντορας και Δάσκαλός του σεβαστός σε όλους μας Καθηγητής κ.Γρ.Στάθης, τον οποίο διεδέχθει στο Πανεπιστήμιο.
Επιπλέον ο φίλος Αχιλλέας,πέραν των θεωρητικών παρεμβάσεών του,θα μας τιμήσει εν ευθέτω χρόνω και ως Πρωτοψάλτης με ερμηνεία μελών του Διδασκάλου Πέτρου,τον οποίο ξέρω πως ιδιαίτερα τιμά και μνημονεύει στους φοιτητές του και στο Αναλόγιό του.Του εύχομαι κάθε καλό.
Π.Τ

1 σχόλιο:

  1. Ως μέλος του ΟΦΕΛΠ θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά τον κ. Χαλδαιάκη για την εξαιρετική εργασία του, από κάθε άποψη. Η εμπεριστατωμένη έρευνα με χρήση επιστημονικών εργαλείων, φέρει στην επιφάνεια σαν άλλη αρχαιολογική σκαπάνη, τον αξεπέραστο πλούτο και την καθολικότητα των κλασσικών συνθέσεων. Εν προκειμένω το πόνημα του κ. Χαλδαιάκη αποδεικνύει καταφανώς το “άπλωμα” του τεράστιου σε όγκο και σημασία συνθετικού και μεταφραστικού έργου του Πέτρου Λαμπαδαρίου. Εις μάτην λοιπόν οι αντιπαραθέσεις και τα ψευδό-επιχειρήματα που κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί. Η απρόσβλητη αλήθεια είναι, πως η σύγχρονη εκκλησιαστική μουσική από τα τέλη του 18ου αιώνος μέχρι σήμερα στηρίζεται «Επί την πέτραν. Και κατέβη η βροχή και ήλθον οι ποταμοί, και έπνευσαν οι άνεμοι και προσέπεσον τη οικία εκείνη και ουκ έπεσε. Τεθεμελίωτο γαρ επι την πέτραν» (κατά Ματθαίον, κεφ. 9, στ. 25-26). Στην πέτρα που έβαλε ο Διδάσκαλος Πέτρος και είναι η μόνη που θα μας οδηγήσει εκ του ασφαλούς στην απαράθραυστη συνέχεια της Εκκλησιαστικής Βυζαντινής Μουσικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή